Головна | Реєстрація | Вхід | RSSП`ятниця, 26.04.2024, 07:17

ОПРИШЕНСЬКА ШКОЛА

Меню сайту
Категорії розділу
Blog Seniuc A.I. [3]
Materialele Învățătoarei claselor primare
Blog Plantus V.G. [1]
Materialele profesoarei de limba română și literatura (română și universală)
Blog Stelimah A.A. [5]
Materialele profesoarei de limba și literatura română Stelimah A.A.
Календар подій
Календар свят України. Граматика української мови
Міні-чат
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 75
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Блог

Головна » 2016 » Березень » 16 » Dezvoltarea competențelor de lectură în clasele primare
14:08
Dezvoltarea competențelor de lectură în clasele primare

      ”Iubiți cartea, îngrijiți-o și citiți cât mai mult!

Cartea ne este prieten credincios și de nădejde”

Morozov G.

   Gustul pentru lectură se formează încă de la vârstă fragedă, în familie. Să nu uităm, că scopul lecturii, este acela de a forma progresiv un copil cu o cultură comunicațională și literară de bază, capabil să înțelagă lumea din jurul său, să comunice și să interacționeze cu semenii, exprimându-și gânduri, stări, sentimente, să fie sensibil la frumosul din natură și la cel creat de om. La vârsta școlară mică se pun bazele formării personalității copilului. Lectura oferă copilului posibilitatea de a-și completa singur cunoștințele, de ale înbogăți. Gustul pentru citit se formează printr-o muncă perseverentă a familiei și a școlii.

      Deoareca și familia are un rol important în formarea și dezvoltarea gustului pentru lectură am încercat să implic și părințiielevilor în anumite acțiuni. Au fost invitați să participe la concursurile, șezătorile organizate. Fiind prezenți au avut ocazia de a observa cum se prezintă fiecare copil. Au fost îndrumați cum să acționeze, pentru a-i obișnui pe copii să citească. A recomandat părinților să povestescă copilului,în fiecare zi câte o poveste foarte îndrăgită. Am amintit faptul, că stând un număr mare de ore în fața calculatorului, copilul întâmpină numeroase probleme în redarea unei întâmplări reale sau din lecturile sale. Am sugerat părinților, ca în momentele lecturii copilul să fie încurajat să redea prin desen ceea ce a înțeles, sau să asculte muzică potrivită textului audiat. Ținând cont de faptul că dezvoltarea copiilor este diferită, părinții trebuie să fie atenți la dezvoltarea armonioasă, evitând comparațiile cu alți copii și observațiile care îi pot traumatiza moral. 

       Acțiunile întrprinse cu biblioteca școlară au dat roade. Încă în clasa 1 când am vizitat întrega școală, am întrat și la bibliotecă. Au avut posibilitatea de a vedea rafturile cu cărți.

      Jocurile literare sunt mijloacele pasionate care-i invită pe copii la lectura ”Povestea în lanț„ este un joc prin care conținutul poveștilor citite este redat de câți mai mulți elevi. Povestea este cunoscută de toți elevii. Ei sunt așezați în cerc formând un ”lanț”. Este numit primul elev să povestască. Acesta povestește un fragment, altul continuă povestirea de acolo de unde s-a oprit primul și tot așa până la sfârșitul acesteia. Copilul care nu poate continua povestirea ”rupe lanțul” și trebuie să citească cu o lectură mai mult. Am folosit și citirea în colectiv. Această lectură se realizează de către învățător sau câțiva copii care citesc mai bine și are rolul de a aprofunda discuții pe marginea lecturii. 

    Lectura are un scop să dezvolte gustul elevilor pentru citit și să-i facă să iubească cartea. Din cărți, copiii află multe lucruri importante pentru dezvoltarea lor de mai târziu. 

 

Категорія: Blog Seniuc A.I. | Переглядів: 3793 | Додав: informatic | Рейтинг: 0.0/0
Вхід на сайт
ВІТАННЯ
Пошук
Календар
«  Березень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Архів записів
Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites
  • ...

    Copyright MyCorp © 2024