Підходи до вивчення інформаційних технологій у школі за останні два десятиліття зазнали суттєвих змін. Сьогодні, крім функціональної грамотності, сучасна освіта в царині інформатики покликана забезпечити соціальну адаптацію учнів, сприяти їх суспільному і громадянському самовизначенню. Тому разом із формуванням інформаційної культури учнів у процесі навчання наразі все більш актуальною стає проблема активізації виховної діяльності. Без застосування ефективних педагогічних ідей і технологій не обійтися. До таких технологій можна віднести ігрові, інформаційно-комунікаційні технології, метод проектів тощо.
Застосування гри як на уроках інформатики, так і в поза-класній роботі є одним із найефективніших підходів до навчання, оскільки ігрові підходи полегшують засвоєння досить складної для учня інформації, активізують його уважність, а також формують уміння навчатися самостійно. Пізнавальні ігри, конкурси, турніри, рольові та ділові ігри дозволяють учасникам виявити кращі якості, застосувати свої уміння. Будь-яка гра тільки зовні здається легкою. А насправді вона вимагає, щоб учасник гри віддав максимум своєї енергії, розуму й витримки. Для багатьох учнів гра дає можливість виявити свою любов до предмета, а для деяких може стати поштовхом до подальшої роботи. Вона змушує учнів міркувати логічно, розвиває мовлення, уяву, творчість, увагу, вміння мислити нестандартно, зміцнює пам’ять. Хіба не спонукають до дій слова Й. В. Гете, що недостатньо знати, необхідно й застосовувати, недостатньо бажати, треба й робити?
Тиждень інформатики «У вирі інформаційних технологій»
Девіз: «Хто володіє інформацією, той володіє світом!»
Умови: !!!!!Кожен представник від класу може брати участь лише в одному конкурсі!!!!! (Беруть участь учні 5 – 11 класів)
Старости класів отримують умови конкурсів. Потім у класі, разом, ознайомившись з умовами, визначають, хто з учнів буде брати участь в якому конкурсі. За один конкурс може відповідати група дітей.
Мета заходу – залучити якнайбільшу кількість учнів до позакласної роботи, пов’язаної з інформатикою. Виявити обдарованих дітей. Згуртувати учнів у роботі під гаслом «Хто володіє інформацією, той володіє світом!» Сприяти розумовому вихованню школярів.
- Конкурс газет з інформатики.
- Конкурс на кращий малюнок, що має відношення до інформатики.
- Конкурс на кращий кросворд, ребус, загадку, вірш, що має відношення до інформатики.
4. Конкурс повідомлень на отримані теми.
- Конкурс – змагання на швидкість управління мишею.
6. Конкурс – змагання на швидкість редагування тексту.
- Тести на комп’ютері з різних предметів.
8. Конкурс ерудитів.
- Творчий конкурс на тему «Якими ви бачите комп’ютери в майбутньому»
( 2 номінації: твір-роздум, малюнок)
10. Конкурс «Придумай назву»
11. Конкурс «П’ятнадцятка»
12. Конкурс «Реклама»
|